Ο Αλγόριθμος της Google

Τι Επηρεάζει την Οργανική Αναζήτηση;

Το τοπίο της οργανικής αναζήτησης εξελίσσεται συνεχώς, αφού ο αλγόριθμος της Google συνεχώς αλλάζει. Η κατανόηση αυτής της εξέλιξης είναι απαραίτητη για τους επαγγελματίες του SEO που στοχεύουν στην επιτυχία στον ψηφιακό χώρο. Η γνώση των αλλαγών του αλγορίθμου της Google είναι σημαντική όπως και οι βαθιές επιπτώσεις τους στα αποτελέσματα της οργανικής αναζήτησης.

Ας ανακαλύψουμε πως επηρεάζει ο αλγόριθμος της Google.

1. Η Αρχή του Αλγορίθμου Αναζήτησης της Google

Αρχικά, η πορεία της Google ξεκίνησε με μια απλή αποστολή: να οργανώσει τις πληροφορίες του κόσμου και να τις καταστήσει καθολικά προσβάσιμες. Τις πρώτες ημέρες, ο αλγόριθμος της Google ήταν σχετικά βασικός. Βασιζόταν κυρίως στην αντιστοίχιση λέξεων-κλειδιών και στον αριθμό των backlink για την κατάταξη των ιστοσελίδων. Εκείνη την εποχή οι ιστοσελίδες γέμιζαν τις σελίδες με λέξεις-κλειδιά και συγκέντρωναν backlinks για να ανέβουν στην κατάταξη αναζήτησης, συχνά ανεξάρτητα από την ποιότητα ή τη συνάφεια του περιεχομένου.

2. Η Εισαγωγή του Google Panda

Επίσης, η εισαγωγή του Google Panda το 2011 σηματοδότησε μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο η Google αξιολογούσε την ποιότητα των ιστοσελίδων. Αυτή η ενημέρωση στόχευε ιστοσελίδες με χαμηλής ποιότητας, λεπτό ή αντιγραμμένο περιεχόμενο. Το Panda είχε ως στόχο να μειώσει την κατάταξη των “ιστοσελίδων χαμηλής ποιότητας” και να επαναφέρει ιστοσελίδες υψηλότερης ποιότητας κοντά στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Συνεπώς, αυτή η αλλαγή υπογράμμισε τη σημασία της δημιουργίας πολύτιμου, εξατομικευμένου περιεχομένου για τους χρήστες.

3. Google Penguin: Στοχεύοντας το Webspam

Επιπλέον, το 2012, η Google κυκλοφόρησε την ενημέρωση Penguin, η οποία επικεντρώθηκε στην τιμωρία των ιστοσελίδων που χρησιμοποιούσαν χειριστικά συστήματα συνδέσμων και γέμισμα λέξεων-κλειδιών για να βελτιώσουν την κατάταξή τους. Αυτή η ενημέρωση είχε ως στόχο τη μείωση του webspam και την προώθηση των ιστοσελίδων που ακολουθούσαν τις Οδηγίες Webmaster της Google. Το αποτέλεσμα ήταν ένας σημαντικός αντίκτυπος στις ιστοσελίδες που χρησιμοποιούσαν black-hat τεχνικές SEO.

4. Η Ενημέρωση Hummingbird

   Με την ενημέρωση Hummingbird το 2013, η Google έκανε ένα τεράστιο άλμα προς τα εμπρός, στρεφόμενη προς τη σημασιολογική αναζήτηση. Αυτή η ενημέρωση έκανε τον αλγόριθμο να κατανοεί καλύτερα την πρόθεση των χρηστών και το συγκειμενικό νόημα των ερωτημάτων. Επέτρεψε στην Google να προχωρήσει πέρα από τις λέξεις-κλειδιά και να παρέχει πιο συναφή, συνομιλιακά αποτελέσματα αναζήτησης. Φυσικά, αυτό ισχύει μέχρι σήμερα και μπορείτε να το αξιοποιήσετε ή ακόμη να ζητήσετε επαγγελματικό σχεδιασμό διαφημιστικής καμπάνιας ώστε να αναπτυχθεί η επιρροή και η προβολή σας στο κοινό.

5. Mobilegeddon: Βελτιστοποίηση για Κινητά

Επίσης, το 2015, η Google κυκλοφόρησε μια ενημέρωση που η βιομηχανία ονόμασε “Mobilegeddon”. Αυτή η αλλαγή έδωσε προτεραιότητα στους φιλικούς προς τα κινητά ιστοσελίδες στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Ήταν μια απάντηση στην αυξανόμενη χρήση κινητών συσκευών και σηματοδότησε τη δέσμευση της Google να παρέχει καλύτερη εμπειρία αναζήτησης μέσω κινητών συσκευών.

6. Ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης

Επιπλέον, το RankBrain, που παρουσιάστηκε το 2015, ενσωμάτωσε την τεχνητή νοημοσύνη στον αλγόριθμο αναζήτησης. Αυτή η συνιστώσα μηχανικής μάθησης βοήθησε την Google να ερμηνεύσει τις μακροχρόνιες και συνομιλιακές αναζητήσεις, ειδικά νέες που δεν είχε δει ποτέ πριν. Το RankBrain ήταν ένα σημαντικό βήμα προς μια πιο έξυπνη και διαισθητική εμπειρία αναζήτησης.

7. Η Ενημέρωση BERT: Κατανόηση της Φυσικής Γλώσσας

  Ακόμη, η ενημέρωση BERT το 2019 ήταν ένα ακόμη άλμα προς τα εμπρός στις δυνατότητες γλωσσικής επεξεργασίας της Google. Βοήθησε την Google να κατανοήσει τις αποχρώσεις και το πλαίσιο των λέξεων στα ερωτήματα αναζήτησης. Γεγονός που βοήθησε δραστικά τις επιχειρήσεις που στόχευαν σε διαφήμιση στην Google. Αυτή η ενημέρωση σήμαινε ότι η Google έγινε ακόμη καλύτερη στην κατανόηση της φυσικής γλώσσας, ενισχύοντας περαιτέρω την ακρίβεια των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Με Λίγα Λόγια

Τέλος, η εξέλιξη του αλγορίθμου αναζήτησης της Google έχει διαμορφώσει σημαντικά το τοπίο της οργανικής αναζήτησης. Από τις λέξεις-κλειδιά μέχρι τις προσεγγίσεις του σήμερα, οι αλλαγές αυτές στόχευαν σταθερά στη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη. Για τις επιχειρήσεις και τους δημιουργούς περιεχομένου, αυτή η εξέλιξη αναδεικνύει την ανάγκη για δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας. Συνεπώς, με σχετικά προσαρμοσμένα περιεχόμενα θα επιτύχουν στην κατάταξη της οργανικής αναζήτησης.

   Εάν αυτή η ανάρτηση σας φάνηκε χρήσιμη, μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τομέα του Ψηφιακού Μάρκετιγνκ ή ακόμη, εγγραφείτε στο blog μας.

Scroll to Top