5 Βήματα Εφαρμογής Digital Marketing

Ιδανικά για Μικρές Επιχειρήσεις

  Στην ψηφιακή εποχή, η εφαρμογή digital marketing με σκοπό τη δημιουργία μιας ισχυρής διαδικτυακής παρουσίας είναι σημαντική. Αποτελεί συστατικό ζωτικής σημασίας για όλους. Ειδικά για τις μικρές επιχειρήσεις που επιθυμούν την ανάπτυξη και προσέλκυση περισσότερων πελατών. Ωστόσο, η κατάδυση στο ψηφιακό μάρκετινγκ ίσως να είναι τρομακτική για τους αρχάριους. Αυτός ο οδηγός θα σας καθοδηγήσει στα βασικά στοιχεία του ψηφιακού μάρκετινγκ. Συνεπώς, η εμπορική σας επωνυμία θα κάνει τα πρώτα της βήματα στο ψηφιακό πεδίο αποτελεσματικά και οικονομικά.

Πόσο Καλά Γνωρίζετε Τι Είναι το Digital Marketing;

   Αρχικά, το Digital Marketing περιλαμβάνει όλες τις προσπάθειες μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν μια ηλεκτρονική συσκευή ή το διαδίκτυο. Οι μικρές επιχειρήσεις αξιοποιούν τα ψηφιακά κανάλια με σκοπό τη σύνδεση με υφιστάμενους και μελλοντικούς πελάτες. Κανάλια όπως οι μηχανές αναζήτησης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και οι ιστοσελίδες τους. Την ομορφιά του Digital Marketing αποτελεί η οικονομική προσιτότητα και η προσβασιμότητά του. Γεγονός που το καθιστά ιδανικό για τις μικρές επιχειρήσεις που στοχεύουν να επεκτείνουν την εμβέλειά τους χωρίς να επιβαρύνουν την τσέπη τους.

Βασικές Στρατηγικές για να Ξεκινήσετε

1. Θέστε ένα Στόχο

   Ο καθορισμός σαφών και εφαρμόσιμων στόχων αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο κάθε επιτυχημένης στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ. Ιδίως για τις μικρές επιχειρήσεις που επιδιώκουν να διαμορφώσουν τη δική τους θέση στο ψηφιακό τοπίο. Ξεκινήστε προσδιορίζοντας τι ελπίζετε να πετύχετε μέσω των προσπαθειών ψηφιακού μάρκετινγκ.

   Είτε πρόκειται για την ενίσχυση της προβολής της επωνυμίας σας είτε την αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σας. Είτε, ακόμη, την αύξηση των πωλήσεων ή τη βελτίωση της δέσμευσης των πελατών σας. Αυτοί οι στόχοι θα πρέπει να είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί, σχετικοί και χρονικά προσδιορισμένοι (SMART). Επομένως, να παρέχουν μια σαφή κατεύθυνση για τις δραστηριότητες μάρκετινγκ και ένα σημείο αναφοράς με το οποίο θα μετράτε την επιτυχία.

Παράδειγμα Στόχου

   Δηλαδή, αντί να θέσετε έναν αόριστο στόχο όπως “αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας”, επιδιώξτε έναν πιο ακριβή στόχο, όπως “επίτευξη 20% αύξησης των επισκεπτών της ιστοσελίδας εντός του επόμενου τριμήνου”. Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο εστιάζει τις προσπάθειές σας, αλλά διευκολύνει επίσης την παρακολούθηση της προόδου και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των στρατηγικών σας, επιτρέποντας την έγκαιρη προσαρμογή για τη βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων. Να θυμάστε, οι στόχοι σας θα πρέπει να αντικατοπτρίζουν τις μοναδικές ανάγκες και φιλοδοξίες της επιχείρησής σας, καθοδηγώντας το ταξίδι σας στο ψηφιακό μάρκετινγκ προς απτά αποτελέσματα.

   Ο καθορισμός συγκεκριμένων, μετρήσιμων στόχων είναι σημαντικός για τη χάραξη μιας εστιασμένης στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ.

Παραδείγματα Μετρήσιμων Στόχων:
  • Αναγνώριση επωνυμίας
  • Απόκτηση ή καθοδήγηση δυνητικού πελάτη
  • Ανάπτυξη από υπάρχοντες πελάτες
Νέες Μορφές Μάρκετινγκ:

   Ακόμη, η εξοικείωση με τις κατηγορίες μάρκετινγκ είναι θεμιτή καθώς εστιάζετε καλύτερα στο στόχο σας. Το παραδοσιακό μάρκετινγκ έχει από καιρό δώσει τη σκυτάλη σε νέες μορφές όπως:

  • το Ψηφιακό Μάρκετινγκ (Digital Marketing)
  • το Inbound Marketing
  • το Μάρκετινγκ Περιεχομένου (Content Marketing)
  • το Ταξίδι του Αγοραστή

   Τόσο η ιστοσελίδα σας όσο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν το επίκεντρο του ψηφιακού μάρκετινγκ. Επομένως, προσέξτε τη στρατηγική σας. Επομένως, όταν σχεδιάζετε τακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ, έχετε πάντα κατά νου να βελτιστοποιείτε τις παραπάνω παραμέτρους.

2. Γνωρίστε το Κοινό σας

   Η βαθιά κατανόηση του κοινού σας είναι ζωτικής σημασίας για την προσαρμογή των στρατηγικών ψηφιακού μάρκετινγκ ώστε να ανταποκρίνονται στις συγκεκριμένες ανάγκες και προτιμήσεις του. Αυτό προϋποθέτει να προχωρήσετε πέρα από τις βασικές δημογραφικές πληροφορίες για να κατανοήσετε τις συμπεριφορές και τα ενδιαφέροντα του κοινού σας. Ξεκινήστε με τη δημιουργία λεπτομερών προσωπικοτήτων αγοραστή – ημιφανταστικών χαρακτήρων που αντιπροσωπεύουν τους ιδανικούς πελάτες σας. Περιλάβετε πληροφορίες όπως η ηλικία, το φύλο, η τοποθεσία, η εκπαίδευση, το επάγγελμα.

   Το σημαντικότερο, συμπεριλάβετε τις προκλήσεις, τους στόχους και τον τρόπο κατανάλωσης περιεχόμενου στο διαδίκτυο. Η άσκηση αυτή βοηθά στην οπτικοποίηση του με ποιον επικοινωνείτε και στη διαμόρφωση μηνυμάτων που έχουν απήχηση σε προσωπικό επίπεδο. Για παράδειγμα, το να γνωρίζετε ότι το κοινό-στόχος σας προτιμά να παρακολουθεί εκπαιδευτικά βίντεο αντί να διαβάζει αναρτήσεις ιστολογίου μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη στρατηγική περιεχομένου σας.

Πόσο Βοηθάει η Έρευνα και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης;

   Επιπλέον, επικοινωνήστε με το κοινό σας μέσω ερευνών, αλληλεπιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και φορμών ανατροφοδότησης για να αποκτήσετε πληροφορίες απευθείας από αυτό. Αυτή η συνεχής διαδικασία εκμάθησης του κοινού σας διασφαλίζει ότι οι προσπάθειες ψηφιακού μάρκετινγκ που καταβάλλετε δεν είναι μόνο ορατές και ακουστές αλλά και αισθητές, οδηγώντας σε ισχυρότερες συνδέσεις και αποτελεσματικότερες μετατροπές.

   Τα καλά νέα είναι ότι δε χρειάζεται να έχετε μια εταιρεία ικανοποίησης πελατών στη διάθεσή σας ώστε να ξεκινήσετε. Ο ευκολότερος τρόπος για να μην καταλήξετε σε μια γενικού τύπου καμπάνια είναι η δημιουργία δικών σας προτύπων αγοραστών. Δηλαδή, σε εξατομικευμένες, γενικές περιγραφές των βασικών ομάδων πελατών σας. Για παράδειγμα,

  • Ποιοι είναι οι πελάτες σας, ομαδοποιήστε τους σε τρεις ή τέσσερις ομάδες.
  • Εξατομικεύστε ένα πρόσωπο, από κάθε ομάδα εστιάζοντας στα χαρακτηριστικά του.
  • Ονοματίστε τα πρόσωπα, ορίστε μια φωτογραφία, την προσωπικότητα του και μερικά αγαπημένα πράγματα.

3. Γνωρίστε την Επωνυμία σας

   Επιπλέον, η επωνυμία σας είναι ο τρόπος και ο λόγος για τον οποίο οι πελάτες σας σάς επιλέγουν έναντι των ανταγωνιστών σας. Η κατανόηση και η διατύπωση της εταιρικής ταυτότητας σας είναι ένα κρίσιμο βήμα για τη διάκριση της μικρής επιχείρησής σας σε μια πολυπληθή ψηφιακή αγορά. Η γνώση της επωνυμίας σας υπερβαίνει την αναγνώριση του λογότυπου ή του χρωματικού σας σχεδιασμού.

   Έχει να κάνει με τον προσδιορισμό των αρχών που πρεσβεύει η επιχείρησή σας, των βασικών αξιών της, των υποσχέσεων που δίνετε στους πελάτες σας και των μοναδικών χαρακτηριστικών που σας διαφοροποιούν από τους ανταγωνιστές σας.

“Κανείς δεν ξεκινάει από τα βαθιά,
κανείς δεν έχει όλες τις απαντήσεις πριν ξεκινήσει

και, κυρίως, η αρχή είναι πιθανώς
φθηνότερη και γρηγορότερη από ό,τι νομίζετε.”

Γραφίτης

   Αυτή η αυτογνωσία αποτελεί το θεμέλιο της φωνής και της προσωπικότητας της επωνυμίας σας, επηρεάζοντας τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνείτε με το κοινό σας σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες.

   Μια καλά καθορισμένη επωνυμία έχει απήχηση στο κοινό-στόχο σας, καλλιεργώντας την αφοσίωση και την εμπιστοσύνη. Αναρωτηθείτε τι αντιπροσωπεύει η εταιρεία σας; Ποια είναι τα ισχυρότερα χαρακτηριστικά σας; Και πώς αυτό εκφράζει την παρουσία σας – από τις εικόνες στην ιστοσελίδα σας μέχρι τη γλώσσα στα email σας;

TIP

   Το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παραμένει μία από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ. Σας επιτρέπει να παραμείνετε σε επαφή με τους πελάτες σας, να προωθήσετε νέα προϊόντα ή υπηρεσίες και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας. Επιπλέον, τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας να προσφέρουν αξία στους συνδρομητές σας, με σκοπό τη δέσμευση με την επωνυμία σας.

Παράδειγμα Δέσμευσης Επωνυμίας

   Αν η επωνυμία σας έχει δεσμευτεί για τη βιωσιμότητα, αυτό θα πρέπει να αντικατοπτρίζεται στο περιεχόμενό σας, στις επιλογές των προϊόντων σας και στα μηνύματα μάρκετινγκ, απευθυνόμενη άμεσα στους καταναλωτές με οικολογική συνείδηση.

   Η τακτική επανεξέταση και βελτίωση της εταιρικής ταυτότητας σας διασφαλίζει ότι παραμένει σχετική και ευθυγραμμισμένη με τις εξελισσόμενες προσδοκίες του κοινού σας. Σε τελική ανάλυση, η γνώση της επωνυμίας σας έχει να κάνει με τη δημιουργία μιας συνεπούς και αξέχαστης εμπειρίας που μετατρέπει τους επισκέπτες που έρχονται για πρώτη φορά σε πελάτες δια βίου.

4. Παρακολουθήστε τον Ανταγωνισμό

   Η εις βάθος παρακολούθηση των ανταγωνιστών αποτελεί στρατηγική αναγκαιότητα στο δυναμικό τοπίο του ψηφιακού μάρκετινγκ, παρέχοντας κρίσιμες πληροφορίες που μπορούν να ενημερώσουν και να βελτιώσουν την προσέγγισή σας. Αυτό περιλαμβάνει κάτι περισσότερο από το να παρακολουθείτε απλώς τη δραστηριότητά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή τις ενημερώσεις της ιστοσελίδας τους- απαιτεί μια ολοκληρωμένη ανάλυση των στρατηγικών μάρκετινγκ τους, από τις τακτικές SEO και τα θέματα περιεχομένου μέχρι τις διαφημιστικές εκστρατείες και τις τεχνικές δέσμευσης πελατών.

   Κατανοώντας τα δυνατά και αδύνατα σημεία των προσεγγίσεων των ανταγωνιστών σας, μπορείτε να εντοπίσετε κενά στην αγορά, να αποκαλύψετε νέες ευκαιρίες και να μάθετε από τις επιτυχίες και τις αποτυχίες τους.

Τι Σημαίνει Παρακολούθηση Ανταγωνισμού;

   Η κατανόηση του τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας στο διαδίκτυο μπορεί να προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις τάσεις της αγοράς, τις επιτυχημένες τακτικές και τους πιθανούς τομείς ευκαιριών για την επιχείρησή σας. Ώστε να εντοπίσετε τι λειτουργεί καλά και τι όχι, προβείτε σε ανάλυση:

  • Παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Στρατηγικές SEO
  • Προσπάθειες μάρκετινγκ περιεχομένου
  • Δέσμευση πελατών
Ανάλυση Ανταγωνισμού για Μικρές Επιχειρήσεις

   Αυτή η ανταγωνιστική ανάλυση όχι μόνο θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε τις δικές σας στρατηγικές, αλλά θα σας δώσει επίσης τη δυνατότητα να διαφοροποιήσετε την επωνυμία σας και να προσφέρετε μοναδική αξία στους πελάτες σας. Επιπλέον, η παρακολούθηση των κριτικών και των σχολίων πελατών των ανταγωνιστών σε διάφορες πλατφόρμες μπορεί να σας δώσει πληροφορίες σχετικά με το τι εκτιμούν ή δεν επιθυμούν οι πελάτες, επιτρέποντάς σας να προσαρμοστείτε και να ανταποκριθείτε καλύτερα στις ανάγκες του κοινού-στόχου σας.

   Άλλωστε, ο στόχος της ανάλυσης των ανταγωνιστών δεν είναι να αντιγράψετε αυτό που κάνουν οι άλλοι, αλλά να βρείτε καινοτόμους τρόπους για να διαφοροποιήσετε την επωνυμία σας και να προσφέρετε ανώτερη αξία στους πελάτες σας.

Παραμένοντας ενήμεροι για τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας, λαμβάνετε πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις. Συνεπώς, προσαρμόζετε τις στρατηγικές σας καλύτερα στο κλάδο σας.

5. Μετρήσεις στο Digital Marketing

   Το στάδιο “Μέτρηση και προσαρμογή” είναι ζωτικής σημασίας στην κυκλική διαδικασία του ψηφιακού μάρκετινγκ, καθώς λειτουργεί ως μηχανισμός ανατροφοδότησης που ενημερώνει για την αποτελεσματικότητα των στρατηγικών και των τακτικών σας. Το στάδιο αυτό περιλαμβάνει τη σχολαστική παρακολούθηση και ανάλυση των βασικών δεικτών απόδοσης (KPI).

Παράδειγμα Μέτρησης Στόχων

   Η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας, τα ποσοστά μετατροπής, τις μετρικές δέσμευσης και την απόδοση επένδυσης (ROI) από διάφορες εκστρατείες. Η χρήση εργαλείων ανάλυσης όπως το Google Analytics, τα social media insights και το email marketing παρέχει πληθώρα δεδομένων που μπορούν να αποκαλύψουν τι λειτουργεί και τι όχι.

Πραγματική Δύναμη της Μέτρησης Στόχων

   Η πραγματική δύναμη της μέτρησης έγκειται στις επακόλουθες προσαρμογές που γίνονται με βάση αυτές τις πληροφορίες.

   Για παράδειγμα, εάν η ανάλυση δείχνει ότι ορισμένοι τύποι περιεχομένου οδηγούν σε μεγαλύτερη εμπλοκή ή συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά αποδίδουν υψηλότερη κατάταξη στην αναζήτηση, μπορείτε να αλλάξετε τη στρατηγική περιεχομένου σας για να αξιοποιήσετε αυτά τα ευρήματα. Αντίθετα, οι καμπάνιες με χαμηλή απόδοση μπορούν να επανεκτιμηθούν και να βελτιωθούν ή να διακοπούν. Άρα, ανακατανέμοντας πόρους σε πιο αποτελεσματικές τακτικές.

   Αυτή η επαναληπτική διαδικασία μέτρησης και προσαρμογής διασφαλίζει ότι οι προσπάθειες ψηφιακού μάρκετινγκ βελτιστοποιούνται συνεχώς για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Επομένως, διατηρούν τις στρατηγικές σας ευθυγραμμισμένες με τους επιχειρηματικούς στόχους και τη δυναμική της αγοράς.

   Οι ιδέες για το πώς θα αυξήσετε την επισκεψιμότητα, θα ενισχύσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας και την πελατειακή σας βάση είναι μόνο η αρχή. Ακόμη, η παρακολούθηση της προόδου δεν είναι αμελητέα. Με αυτό τον τρόπο, θα προσαρμόζετε το σχέδιό σας ανάλογα με την καλύτερη ανταπόκριση. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά πράγματα που μπορείτε να μετρήσετε. Όμως, το σημείο αναφοράς για το ποια είναι μια “καλή” βαθμολογία (KPI), εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς.

Διάσημες Τεχνικές Digital Marketing

Λίστα Τεχνικών:

SEO

   Βοηθά στη βελτίωση της ορατότητας της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google. Άρα, διευκολύνει τους δυνητικούς πελάτες να σας βρουν. Προσοχή στις σχετικές λέξεις-κλειδιά και στη δημιουργία περιεχόμενου υψηλής ποιότητας. Επίσης, η ιστοσελίδα σας να είναι φιλική προς τα κινητά με σκοπό τη βελτίωση της κατάταξής σας στο SEO.

Διαφημίσεις επί Πληρωμή

   Οι πληρωμένες διαφημίσεις αναζήτησης και οι διαφημίσεις προβολής δίνουν σημαντική ώθηση στη διαδικτυακή σας προβολή. Αυτές οι διαφημίσεις αγγίζουν την κορυφή των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, διευκολύνοντας τους δυνητικούς πελάτες να ανακαλύψουν την επιχείρησή σας. Με έναν μέτριο προϋπολογισμό και με σταδιακή αύξησή της επένδυσής σας κάντε την αρχή!

Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

   Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι ισχυρά εργαλεία για τη σύνδεση με το κοινό σας. Διαλέξτε τις πλατφόρμες όπου το κοινό-στόχος σας είναι πιο ενεργό. Γιατί; Γιατί έτσι θα εξασφαλίσετε τον διαμοιρασμό περιεχομένου, τη συμμετοχή σε συζητήσεις και την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας. Οι χορηγούμενες αναρτήσεις αποτελούν σημαντική βοήθεια. Ειδικά, στην επέκταση της εμβέλειας σας σε πιθανούς πελάτες.

Εμπειρία Χρήστη

   Ακόμη, ένα βασικό στοιχείο του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι η εμπειρία χρήστη (UX) στην ιστοσελίδα και τις ψηφιακές πλατφόρμες σας. Μάλιστα, επηρεάζει σημαντικά την επιτυχία σας. Μια ελκυστική και εύκολη στην πλοήγηση ιστοσελίδα διατηρεί τους επισκέπτες και τους ενθαρρύνει να προβούν στις επιθυμητές ενέργειες. Παραδείγματος χάρη, την πραγματοποίηση μιας αγοράς ή την εγγραφή σε ένα ενημερωτικό δελτίο.

   Η επίτευξη των παραπάνω για την ιστοσελίδα σας περιλαμβάνει τον πειραματισμό διαφορετικών μορφών περιεχομένου ώστε να βρείτε τα καλύτερα αποτελέσματα. Μπορείτε να εμπιστευτείτε την δημιουργία της διαδικτυακής σας παρουσίας στον Γραφίτη και να δείτε την επιχείρηση σας να ανθίζει.

Κλείνοντας

   Τέλος, η έναρξη του ταξιδιού σας στο digital marketing μπορεί να είναι ένα συναρπαστικό εγχείρημα για τη μικρή επιχείρησή σας. Επομένως, με σαφείς στόχους και αξιοποιώντας το σωστό συνδυασμό στρατηγικών, μπορείτε να προωθήσετε αποτελεσματικά την επωνυμία σας στο διαδίκτυο. Εξάλλου, το ψηφιακό μάρκετινγκ αποτελεί δοκιμή και λάθη. Ο πειραματισμός με διαφορετικές τακτικές είναι θεμιτός ώστε να βρείτε αυτό που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες της επιχείρησής σας. Με υπομονή και επιμονή, οι προσπάθειες ψηφιακού μάρκετινγκ θα έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Συνεπώς, η μικρή επιχείρησή σας θα ευδοκιμήσει στον ψηφιακό κόσμο.

Ακολουθήστε μας στο LinkedIn ώστε να ενημερώνεστε πρώτοι για κάθε νέο άρθρο!

Scroll to Top