Στρατηγική Cross-Platform
Για Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Ο ψηφιακός κόσμος αλλάζει διαρκώς κρίνοντας ως ζωτικής σημασίας την παρουσία μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο για την ανάπτυξη της. Πολλές εταιρείες αφιερώνουν χρόνο στην παρουσία τους στα διαφορετικά Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης σε μια προσπάθεια ανάδειξης των υπηρεσιών τους. Η στρατηγική Cross- Platform για τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης αποτελεί μια απαραίτητη επιλογή για την εξέλιξη αυτής της προσπάθειας.
Πάμε να δούμε τα βασικά σημεία της στρατηγικής Cross-Platform για τα Social Media και πώς οι επωνυμίες θα παραμείνουν συνεπείς στην διαδικτυακή τους παρουσία, προσαρμόζοντας το μήνυμά τους σε κάθε μοναδική πλατφόρμα.
Γιατί χρειάζομαι Στρατηγική Για Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης;
Η εναλλαγή διαφορετικών πλατφορμών αποτελεί μια χρήσιμη στρατηγική για τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης κάθε επιχείρησης, είτε αρχίζει τώρα τα πρώτα της βήματα είτε όχι. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάδειξη διαδικτυακής παρουσίας είναι η προσαρμογή περιεχομένου ανάλογα τη κάθε πλατφόρμα.
1. Κάθε Πλατφόρμα είναι Διαφορετική
Καθένα από τα Social Media διαθέτει τους δικούς του κανόνες, το δικό του ξεχωριστό κοινό και προτιμήσεις περιεχομένου. Το LinkedIn, για παράδειγμα, απευθύνεται σε επαγγελματίες και ευδοκιμεί στις γνώσεις του κλάδου και τις ενημερώσεις της εκάστοτε εταιρείας. Αντίθετα, το Instagram απεικονίζει μια οπτική παιδική χαρά, που ευνοεί τις εικόνες υψηλής ποιότητας και τα μικρής διάρκειας βίντεο (Reel). Λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα κάθε πλατφόρμας, οι επιχειρήσεις διαμορφώνουν ανάλογα το περιεχόμενο τους.
2. Αλλάξτε το Περιεχόμενο
Κάθε πλατφόρμα έχει διαφορετικές μορφές περιεχομένου τις οποίες και αναδεικνύει. Είτε αφορά Ιστορίες στο Instagram, αναρτήσεις μεγάλης διάρκειας στο LinkedIn ή γρήγορα tweets στο Twitter, η κατανόηση και η χρήση αυτών των μορφών ενισχύει σημαντικά την αλληλεπίδραση με το κοινό σας (engagement) χτίζοντας σχέσεις εμπιστοσύνης. Για παράδειγμα, ενώ ένα infographic μπορεί να έχει καλή απόδοση στο Pinterest, ένα δυναμικό βίντεο μπορεί να είναι πιο κατάλληλο για το κοινό του Facebook.
Πώς θα βελτιώσετε τη διαδικτυακή παρουσία σας;
1. Βρείτε τη Φωνή σας
Ανεξάρτητα από τις διαφορές αναμεταξύ των πλατφορμών, η βασική ταυτότητα της επωνυμίας σας πρέπει να παραμένει σταθερή (Brand Consistency). Αυτό περιλαμβάνει ευδιάκριτα γραφικά (λογότυπα, χρωματικούς συνδυασμούς), τόνο φωνής και γενικά μηνύματα σε καθένα από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Η συνέπεια δημιουργεί εμπιστοσύνη και διασφαλίζει μια συνεκτική εμπειρία για το κοινό σας.
2. Ποιο είναι το Επόμενο Βήμα;
Προκειμένου να διατηρήσετε ένα σταθερό χρονοδιάγραμμα αναρτήσεων και να διασφαλίσετε ότι όλες οι πλατφόρμες έχουν αξιοποιηθεί κατάλληλα, χρησιμοποιήστε ένα Ημερολόγιο Περιεχομένου (Content Calendar). Εργαλεία όπως το Facebook και το Canva, είναι ιδιαίτερα χρήσιμα καθώς επιτρέπουν στις επιχειρήσεις όχι μόνο να προγραμματίζουν αναρτήσεις, να παρακολουθούν το engagement αλλά και να παρατηρούν κι αναλύουν τα ποσοστά επιτυχίας κάθε ανάρτησης από έναν ενιαίο πίνακα ελέγχου. Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να απευθυνθείτε σε κάποιον επαγγελματία να το αναλάβει για εσάς.
Σας προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε το Εργαλείο προγραμματισμού μέσων κοινωνικής δικτύωσης | Canva
3. Αλληλεπιδράτε με το κοινό σας;
Η ονομασία τους ως Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης δεν είναι τυχαία αφού υπονοούν διμερείς σχέσεις εντός μιας διαδικτυακής κοινωνίας. Τι σημαίνει αυτό για τις εταιρείες; Εκτός από τις αναρτήσεις, οι επωνυμίες θα πρέπει να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους χτίζοντας σχέσεις εμπιστοσύνης μαζί τους. Προκειμένου να επιτευχθεί η αλληλεπίδραση κοινού, δραστικό ρόλο διαδραματίζει η Δημιουργία συναρπαστικού περιεχομένου.
Η αλληλεπίδραση με το κοινό σας μπορεί να αναπτυχθεί με διάφορους τρόπους, ικανούς να προσφέρουν αναγνωρισιμότητα στην επωνυμία σας. Αυτό συμβαίνει κάθε φορά που απαντάτε σε σχόλια, συμμετέχετε σε σχετικές συνομιλίες, ή ακόμη όταν εσείς ξεκινάτε συζητήσεις. Το αυθεντικό engagement βοηθάει αφενός στον εξανθρωπισμό της επωνυμίας σας και αφετέρου στην εμβάθυνση των σχέσεων με τους πελάτες.
4. Παρατηρούμε τις Εξελίξεις
Ο ψηφιακός κόσμος αλλάζει με ραγδαία ταχύτητα, καθιστώντας την τακτική ανάλυση ζωτικής σημασίας για κάθε επιχείρηση. Αξιολογώντας τις μετρήσεις απόδοσής σας, όπως τα ποσοστά αλληλεπίδρασης με το κοινό, τα κλικ και τα conversion metrics, μπορείτε να βελτιώνετε συνεχώς τη στρατηγική σας ανάλογα τα αποτελέσματα. Επιπλέον, η παρακολούθηση των αλλαγών που αφορούν την εκάστοτε πλατφόρμα διασφαλίζει ότι η προσέγγισή σας παραμένει ενημερωμένη κι η επιχείρησή σας το ίδιο.
5. Έξυπνη Προώθηση
Η πολλαπλή προώθηση σε διαφορετικές εφαρμογές ευνοεί τις επιχειρήσεις καθώς καλύπτει μεγάλο εύρος καταναλωτικού κοινού. Πάντα με σύνεση και προσοχή καθώς ανάλογα τη πλατφόρμα, αλλάζουν κι οι ανάγκες του κοινού. Συνεπώς, μια ανάρτηση στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης με ένα γενικό μήνυμα δεν βοηθάει πραγματικά την εταιρεία σας. Αντίθετα, να προτιμάτε πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις για το κοινό σας ή αποκλειστικό περιεχόμενο, ικανό να ενθαρρύνει και να δελεάσει τους ακόλουθους σας σχετικά με την επωνυμία σας σε διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας.
Με λίγα λόγια
Η δημιουργία μιας ισχυρής στρατηγικής Cross-Platform για τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ενισχύει την επίτευξη ισορροπίας μεταξύ συνέπειας και προσαρμογής. Κατανοώντας τις παροχές κάθε πλατφόρμας, διατηρώντας την ταυτότητα της επωνυμίας και αλληλεπιδρώντας σε πραγματικό χρόνο με το κοινό, οι επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν δραστικά και αποτελεσματικά την ψηφιακή τους παρουσία. Όσο οι πλατφόρμες εξελίσσονται, η ευελιξία και η προσαρμογή στις αλλαγές θα παραμείνει η βάση μιας επιτυχημένης παρουσίας στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
Εάν αυτή η ανάρτηση σας βοήθησε να σχεδιάσετε το επόμενο βήμα για την επιχείρησή σας, μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ή ακόμη, εγγραφείτε στο blog μας.